Q: Transatlantic relations have suffered since the advent of Donald Trump’s presidency. While collaboration and mutual understanding were taken for granted on a plethora of issues of joint interest during the administration of Barack Obama, Trump approaches Europe with undisguised skepticism. Although he has softened his rhetoric since his 2016 campaign, the US and the EU have not yet worked through their mutual antagonism. One significant issue on the agenda is NATO defense expenditure per member state. BESA joins the debate by posing the question: Is Trump right to push NATO partners to pay more for their participation in NATO?

Στις αρχές του τρέχοντος έτους ( 18 – 01 – 2018 ) παρουσίασα αναλυτικά σε προηγούμενο άρθρο μου στο διαδίκτυο μία πρώτη αναλυτική ενημέρωση για την Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία (Μ.Δ.Σ.) για την Άμυνα και Ασφάλεια (PESCO) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως Μοχλό Εμβάθυνσης της Αμυντικής Συνεργασίας μεταξύ των Κρατών Μελών της ΕΕ και Πρώτιστη Ευκαιρία για το ΥΠΕΘΑ και την Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας,

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η ανάγκη για αυτοπροστασία και έγκαιρη ενημέρωση των φίλιων δυνάμεων σήμερα αποτελεί σημαντική επιχειρησιακή επιδίωξη και πολλαπλασιαστή ισχύος. Η παρούσα έρευνα προτείνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας προσαρμόσιμο σε επίγεια, θαλάσσια η εναέρια μέσα και επίγειες εγκαταστάσεις με ένα ενσωματωμένο τακτικό σύστημα διοικήσεως και ελέγχου.

In July, after the NATO summit in Brussels, US President Donald Trump tweeted that "the United States is spending far more on NATO than any other country. This is not fair, nor is it acceptable." But, is the US spending more on NATO than other members? And, if so, is the US spending level unfair relative to that which the US—and the other 28 members—have agreed? Let's look at the data.

Θέση ΕΣΜΑ για Αναβάθμιση F-16

Αθήνα 22 Μαΐου 2018

 

Η θέση του Επιστημονικού Συλλόγου Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ)

με αφορμή την απόφαση για αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16

Ο Επιστημονικός Σύλλογος Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ) χαιρετίζει την απόφαση του ΚΥΣΕΑ για την αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 Block 52+ και Block 52+ Advanced (των συμβάσεων Peace Xenia III και IV, αντίστοιχα) στο επίπεδο Viper, η οποία αποτελεί την πρώτη σοβαρή κίνηση προς την κατεύθυνση της αύξησης της αμυντικής ισχύος της χώρας, μετά από τουλάχιστον μία δεκαετία σχετικής αδράνειας.